Eerste dag!

24 april 2019 - Assisi, Italië

Kort verslag van de eerste reisdag van de Assisi gemeente

reis

Ondanks de verschillende vormen van vervoer, trein, busje eigen auto,  waren we toch allemaal keurig op tijd. Dat wil zeggen rond negen uur op Schiphol. bij de KLM balie.  Daar dachten wij in een keer als  groep in te checken maar wij bleken buiten de KLM gerekend te hebben. Die stelde dat wij gewoon met onze code bij de incheckmachines moesten inchecken. Dat gaf natuurlijk enige ruis, maar onze groep slaagde met onverstoorbaar gemak voor deze stresstest. Ruim op tijd melden wij ons bij de veiligheidscontrole en toen ook niemand verboden spullen bij zich had , konden wij niet veel later aan de koffie.

Het inschepen was keurig op tijd en ondanks de iets te late start maar dankzij de voorspoedig reis landen wij toch weer op tijd op Bologna. Het weer viel wat tegen vergeleken met Nederland (...) Maar onze chauffeur stond  al klaar en na een busreis van drie uur zagen  we rond 17.00 uur Assisi. Een bijzonder gezicht , de skyline van de stad op en tegen de berg met aan de oost en de westzijde een kerk en daartussen nog veel kerktorens. Dat gaan we morgen en volgende dagen bekijken. Vanaf de parkeerplaats aan de stadsrand nog vijf minuten tegen de berg op lopen naar hotel Albergo Ancajani. Jammer dat het hotel onze reisleidster niet had kunnen bereiken, dan hadden zij de koffers even gehaald, zeiden ze. Nou ja, we hadden ze al meegenomen dus onze workout voor die dag zat er ook gelijk bij.. Nadat ieder zijn kamer had gevonden, zagen wij elkaar weer bij het diner. De afsluiting van een goed verlopen 1e reisdag.

Hans

Outlook voor iOS downloaden