Laatste dag

1 mei 2019 - Dordrecht, Nederland

Ook vandaag weer vroeg uit bed: 5.45 uur, daarna ontbijt. Lopend naar busstation en daar gekeken of het hotelpersoneel je koffer goed bij de bus heeft afgeleverd. Om 7.25 uur vertrokken we naar La Verna  weer over slechte 4 baans wegen.Een rit van 2 uur. De laatste 17 km moesten we met de bus alleen maar stijgen over een smal pad. De sneeuw zagen we op de bergen. Boven was de temperatuur rond 10 graden. Maar toen de zon scheen werd het een paar graden hoger. La Verna is een berg waarop Franciscus  de stigmata ontving, de wondtekenen van Christus. Na de koffie kregen we een rondleiding van een Duitstalige non. Heel interessant waren haar vertellingen. We bezochten vele kapelletjes en ook de basiliek van La Verna. Een hele mooie afsluiting van het verhaal over Franciscus. Om 11.45 uur weer met de bus naar het dal richting Bologna. Om 13.45 uur nog even een sanitaire stop van een half uur in de omgeving van Florence bij een heerlijk  zonnetje,dat ons  de gehele dag verwende in het Toscaanse land. In de bus werden nog Hans B (standby telefoon),Hans v.D (standby telefoon)en Simone (bijhouden kasboek en optreden als tolk) en Nelleke (opzetten van blogapp) en Herman (maken van een reisgidsje) nog bedankt. Hans B heeft onze reisleidster Riet B namens de groep bedankt. Door haar zijn we erg veel te weten gekomen van Franciscus.Om 15.45 uur kwamen we aan bij het vliegveld Bologna. Na de incheck en pascontrole zagen we dat het vliegtuig een half uur vertraging had. Zodoende konden we nog ruim een uur wachten in een drukke wachtruimte. Om 18.20 uur gingen we de lucht in en om 20.15 uur landden we op een  koud Schiphol. We kunnen terugzien op een zeer goede en geslaagde Assisi reis waar we één  hechte familie waren. Geen wanklanken en tegenslagen. Een en al plezier. Nogmaals de complimenten aan Riet Boogaard, onze reisleidster.

Herman Riet